Понеділок, 26.06.2017

Моніторинг якості освіти

Перегляди: 309
31032016 3Технології завтрашнього дня потребують не мільйонів поверхово начитаних людей, готових працювати в унісон на безкінечних монотонних роботах, не людей, котрі виконують накази не зморгнувши оком, усвідомлюючи, “що ціна хліба – це механічне підкорення владі”, а людей, котрі можуть приймати критичні рішення, знаходити свій шлях у новому оточенні, достатньо швидко налагоджують нові стосунки в реальності, що швидко змінюється.
О.Тоффлер
 
Все тече, і немає нічого більш постійного, ніж постійні зміни.
Конфуцій
 
Сучасний етап модернізації освіти України, ускладнення її функцій загострили необхідність упровадження моніторингу як інструменту для відстеження й оцінювання її якості. Проте система освіти досить інертна і навіть консервативна, тому її модернізація здійснюється надто повільно. Поняття “моніторинг” неоднозначно сприймається освітянами, часто асоціюється з контролем, який примушує школу захищатися.

Детальніше...

Перегляди: 147
АНАЛІЗ узагальнених даних моніторингуефективності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів з організації індивідуального навчання в області (2015 рік)

24022016 1Згідно з планом роботи ДОІППО на 2015 рік, схваленого на засіданні Вченої ради КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» (протокол №4 від 15.12.2014 р.), відповідно до наказу ректора КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» (далі – ДОІППО) від 10.09.2015 року №217 «Про організацію та проведення моніторингових досліджень в області» протягом жовтня – грудня 2015 року в загальноосвітніх навчальних закладах області проведено моніторингове дослідження ефективності діяльності закладів освіти з організації індивідуального навчання.Дослідження було спрямоване на вивчення рівня забезпечення права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти з урахуванням індивідуальних здібностей та обдарувань, стану здоров’я, демографічної ситуації, а також вивчення найефективніших способів організації такого навчання, сприяння створенню ефективного освітнього середовища та шляхів реалізації запровадження індивідуальної форми навчання.

Перегляди: 254
01122015 1На виконання наказу КВНЗ «Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти» від 14.04.2015 №91 «Про проведення моніторингу стану впровадження профільного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах області» протягом квітня – червня 2015 року в загальноосвітніх навчальних закладах області проведено моніторингове дослідження впровадження профільного навчання. Дослідження було спрямоване на з’ясування суспільної та педагогічної думки стосовно впливу на якість профільного навчання різних форм його організації, проблем, які постають при організації допрофільної підготовки та профільного навчання безпосередньо в навчальному закладі, а також вивчення найефективніших способів реалізації завдань запровадження профільного навчання в старшій школі.

Детальніше...

Перегляди: 178
19112015 112 листопада 2015 року лабораторією моніторингу якості освіти та зовнішнього оцінювання ДОІППО проведено семінар-тренінг з теми: «Моніторинг як основа інноваційної діяльності в управлінні методичною роботою», в рамках якого взяли участь фахівці-координаториз питань моніторингу якості освіти районних, міських методичних служб.Досвідом роботи з питань системного підходу до управління методичною роботою засобами освітнього моніторингу поділилася методист Інноваційно-методичного центру Криворізької міської ради Гребенщикова Л.П.Учасники семінарупрезентували свої проекти моделей моніторингу якості освіти на муніципальному рівні. У ході роботи розглядалися також питання особливостей проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2016 році, якісної підготовки учнів до складання ЗНО та ДПА у форматі ЗНО.
Вкладення:
Скачати цей файл (19112015_1.pdf)Використання матеріалів ЗНО для самоосвіти у м. Дніпропетровську4824 kB
Скачати цей файл (19112015_2.pdf)Особливості ЗНО-2016 - матеріали ДРЦОЯО6940 kB
Скачати цей файл (19112015_3.pdf)Підвищення ефективності педагогічної роботи м. Дніпродзержинська608 kB
Скачати цей файл (19112015_4.pdf)Положення про опорний заклад - розроблено в м. Кривому Розі155 kB
Скачати цей файл (19112015_5.pdf)Проект моделі моніторингу якостей освіти Верхньодніпровського району701 kB
Скачати цей файл (19112015_6.pdf)Проект моделі моніторингу якостей освіти Юр\'ївського району327 kB
Скачати цей файл (19112015_7.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти Апостолівського району3301 kB
Скачати цей файл (19112015_8.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти м. Вільногірська2999 kB
Скачати цей файл (19112015_9.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти м. Жовтих Вод1287 kB
Скачати цей файл (19112015_10.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти м. Нікополя556 kB
Скачати цей файл (19112015_11.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти м. Першотравенська387 kB
Скачати цей файл (19112015_12.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти м. Тернівки2069 kB
Скачати цей файл (19112015_13.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти Магдалинівського району517 kB
Скачати цей файл (19112015_14.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти Межівського району1426 kB
Скачати цей файл (19112015_15.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти Павлоградського району844 kB
Скачати цей файл (19112015_16.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти Покровського району307 kB
Скачати цей файл (19112015_17.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти П\'ятихатського району469 kB
Скачати цей файл (19112015_18.pdf)Проект моделі моніторингу якості освіти Софіївського району3779 kB
Скачати цей файл (19112015_19.pdf)Сучасні напрями реформування загальної середньої освіти2601 kB
Перегляди: 323
Інформаційно-аналітичний огляд результатів ЗНО 2015 року (за матеріалами сайтів Українського та Дніпропетровського регіонального центрів оцінювання якості освіти)
25082015 1Система ЗНО, запроваджена у 2007 році, стала єдиним прозорим механізмом, який працює і діє впродовж усіх років існування, доводить свою прозорість, ефективність, спроможність, значущість.Українська історія запровадження тестових технологій на вступних випробуваннях бере свій початок з 1991/92 років, коли Львівський державний університет імені Івана Франка, а згодом університет “Києво-Могилянська академія” вперше провели вступні екзамени лише у формі тестів за своїми оригінальними розробками, мінімізуючи або й повністю виключаючи вплив суб’єктивного фактора на процедуру оцінювання знань абітурієнтів. На базі цього досвіду з ініціативи та за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” у 1999 році було запроваджено проект “Незалежне тестування” (взяли участь 4 провідні університети – Києво-Могилянська академія, Київський національний університет ім. Т. Шевченка, Львівський національний університет ім. І. Франка, Харківський національний університет ім. В.Каразіна). Початковою метою цього проекту було подолання корупції під час вступної кампанії. Проте згодом він набув педагогічного змісту, зокрема, в питанні незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів, на підставі якого можна здійснити їх державну атестацію і відбір для подальшого навчання у вищих навчальних закладах. З 2001 року проект “Незалежне тестування” набув статусу пілотного експерименту з розробки та апробації тестових технологій для незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень учнів, одночасно також здійснювався пілотний проект з апробації методології та технологій ЗНО, який став підґрунтям для його масового запровадження в Україні.

Детальніше...

Перегляди: 398
2015 рік: Серпнева нарада фахівців-координаторів міського, районного рівнів з питань моніторингу якості освіти та зовнішнього оцінювання
21082015 3
19 серпня 2015 року на базі Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбулася нарада фахівців-координаторів міського, районного рівнів з питань моніторингу якості освіти та зовнішнього оцінювання. У роботі взяли участь представники районних, міських кабінетів, центрів управлінь, відділів освіти області, науково-педагогічні працівники ДОІППО та виконуючий обов’язки директора Дніпропетровського регіонального центру оцінювання якості освіти О.Ю.Зіньковський.
У ході наради педагоги ознайомилися із досвідом роботи колег щодо використання моніторингу якості освіти як інструменту ефективної модернізації діяльності навчальних закладів, зокрема, Криворізької загальноосвітньої школи № 125 м. Кривий Ріг, Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 129 м. Дніпропетровська, Мар’ївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Магдалинівського району, Володимирської середньої загальноосвітньої школи Томаківського району; підвели підсумки з питань організації, проведення та результатів ЗНО в області за 2014-2015 навчальний рік, окреслили основні напрями роботи на новий навчальний рік, обговорили можливі шляхи вирішення окремих проблемних питань щодо подальшого формування системи моніторингу якості освіти в області та Україні. Обговоривши теоретичні та практичні аспекти діяльності закладів освіти області з питань створення системи моніторингових досліджень різних рівнів освіти, секція фахівців-координаторів управлінь, відділів освіти з питань моніторингу рекомендує:

1.Дніпропетровському обласному інституту післядипломної педагогічної освіти (лабораторії моніторингу якості освіти та зовнішнього оцінювання):

  • здійснювати інформаційно-методичний супровід та консультування освітян області з питань моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання;
  • продовжити роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань моніторингу якості загальної середньої освіти через різні форми методичної діяльності;
  • організувати роботу обласної творчої групи з питань розробки моделі регіональної моніторингової системи.

2.Фахівцям-координаторам управлінь, відділів освіти з питань моніторингу якості освіти:

  • включати питання моніторингу в плани роботи методичних служб (перспективний, річний плани роботи методичного центру, кабінету, управління, відділу; плани роботи методичних працівників за напрямами відповідно до посадових інструкцій, індивідуальні плани роботи, плани роботи керівників методичних об’єднань тощо);
  • організовувати тематичні вивчення з питань стану формування системи внутрішкільного моніторингу якості загальної середньої освіти в загальноосвітніх навчальних закладах міста, району;
  • продовжити вивчення досвіду роботи загальноосвітніх навчальних закладів з питань розбудови муніципальної та інституційної моніторингових систем;
  • обговорювати з адміністраціями навчальних закладів, керівниками методичних об’єднань результати моніторингових досліджень, здійснювати аналіз отриманих даних, проводити корекційну роботу, відслідковувати динаміку до і після проведення моніторингу;
  • через різні форми методичної діяльності, педагогічні засоби масової інформації, інтернет-ресурси продовжити інформаційно-роз’яснювальну, науково-методичну роботу серед освітян з питань моніторингу якості освіти;
  • продовжити роботу творчих груп та створити опорні навчальні заклади з питань розробки та впровадження системного підходу до моніторингу якості освіти;
  • ефективніше використовувати можливості інформаційно-комунікативних технологій для подальшого впровадження та вдосконалення технологій моніторингу якості освіти;
  • здійснити аналіз результатів ЗНО 2015 року та організувати проведення комплексного моніторингу в навчальних закладах, учні яких показали низький рівень знань;
  • вивчити рівень здійснення педагогами оцінювальної діяльності в тих навчальних закладах, де виявлена розбіжність між результатами ДПА у формі ЗНО та шкільним оцінюванням;
  • створити умови для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності педагогів, самоосвітньої діяльності, участі в інноваційних проектах та оволодіння методами комплексного педагогічного моніторингу.
Перегляди: 302
Інтернет-ресурс Яндекс ЗНО
 
Навчально-методична лабораторія моніторингу якості освіти та зовнішнього оцінювання ДОІППО повідомляє, що інтернет-ресурс Яндекс. ЗНО (www.zno.yandex.ua) пропонує педагогам безоплатний доступ до онлайн-тестів з усіх предметів, з яких проводиться зовнішнє оцінювання, з можливістю дати учням кілька варіантів завдань, автоматичним підрахунком результатів та зручним механізмом їх аналізу.
Сервіс було рекомендовано як один з елементів підготовки до ЗНО Міністерством освіти і науки України: zno.yandex.ua/static/mon.pdf.
На інтернет-сторінках ресурсу розміщено близько 400 тестів для тренування та перевірки знань учнів старших, а також молодших і середніх класів. Насамперед це 140 офіційних тестів ЗНО з усіх предметів минулих років: завдання основних і пробних сесій та демонстраційні варіанти. Крім того, на порталі є тести ДПА для 4, 9 та 11 класів, а також моніторингу якості освіти для 5 і 10 класів 2013 року з основних предметів.
На сторінці zno.yandex.ua/info/ вчителі знайдуть розклад основних та додаткових сесій ЗНО, ДПА, а також стислий і зрозумілий виклад основних змін, що стосуються порядку оцінювання 2015 року.
Педагоги можуть використовувати даний сервіс і як елемент навчальної діяльності на уроках та виконання домашньої роботи, здійснювати аналіз результатів учнів, побачити характерні помилки, звернути увагу на питання, що викликають складнощі, або ж, навпаки, є легкими і не потребують повторення.
Звертаємо увагу, що лабораторією моніторингу якості освіти та зовнішнього оцінювання ДОІППО 23.04.2015 р. в рамках роботи обласного науково-практичного семінару з питань моніторингу якості освіти було надано районним, міським фахівцям-координаторам з питань моніторингу з числа працівників районних, міських кабінетів, центрів управлінь, відділів освіти області брошури, в яких викладено детальну інструкцію щодо використання сервісу. Вони містять прості поради, як розпочати тестування, переглянути та проаналізувати результат кожного учня, роздрукувати тести для контролю в класі тощо.
Група освітніх проектів компанії Яндекс. Україна” вітає будь-які коментарі щодо роботи сервісу, які можна залишити за посиланням “Зворотний зв'язок”, що розміщений унизу сторінки zno.yandex.ua.
 
В.о. ректора
Романенко М.І.
 
Швидун Л.Т.
050 264 86 50