П'ятниця, 26.05.2017

Моніторинг якості освіти

27102016 1Про становлення та розвиток моніторингу якості освіти в області, сучасні підходи до організації моніторингових досліджень, об'єкти досліджень в системі освіти йшлося на І обласній науково-практичній конференції «Роль навчальних моніторингів у формуванні всебічно розвиненої особистості учасника навчально-виховного процесу», що відбулася 26 жовтня 2016 року на базі КВНЗ «ДОІППО». Цей західорганізовано та проведено навчально-методичним відділом моніторингу якості освіти КВНЗ «ДОІППО». У роботі конференції взяли участь методичні працівники районних, міських методичних служб, представники територіальних об’єднаних громад, що займаються проблемами моніторингу в освітній сфері, заступники директорів з навчально-виховної роботи та небайдужі педагоги області.
Конференція покликана стимулювати обмін ідеями, досвідом між учасниками та слугувати джерелом інформації щодо формування різнорівневої системи моніторингових досліджень.
Тематика зумовлена передусім процесами оновлення освіти в Україні, реформуванням її багатоаспектних компонентів. У ході роботи конференції висвітлювалися та обговорювалися питання щодо науково-методичних і практичних проблем моніторингу якості освіти, а саме:
  • впровадження моніторингу якості освіти;
  • міжнародний порівняльний досвід;
  • роль регіональних та місцевих органів управління освітою в удосконаленні внутрішкільного моніторингу якості освіти;
  • моніторинг і контроль в системі освіти - спільні і відмінні риси;
  • вдосконалення аналітичної та корекційної діяльності за підсумками моніторингу;
  • моніторинг виховної роботи закладу освіти як педагогічна проблема;
  • моніторинг психологічної служби як основа розвитку якісного психологічного супроводу;
  • використання моніторингу для підвищення якості дошкільної освіти;
  • застосування технологій моніторингу якості предметної освіти при викладанні шкільного курсу.
Актуальними та змістовними були виступи Романенка Михайла Ілліча, доктора філософських наук, професора, ректора комунального вищого навчального закладу «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»,
Кірмана Вадима Кімовича, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри природничо-математичної освітиКВНЗ «ДОІППО», Данилова Тараса Ігоровича, студента магістратури ДНУ імені Олеся Гончара «Про результати пілотного моніторингу «Математична грамотність»,
Устінової Тетяни Петрівни, методиста методичного центру управління освіти департаменту гуманітарної політики м. Дніпро «Алгоритм прийняття управлінських рішень у ході проведення моніторингів у навчальному закладі»,
Іонко Тетяни Олександрівни, заступника директора з навчально-виховної роботи Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №44 Криворізької міської ради «Розвиток активно-творчого потенуіалу педагога через роботу опорної школи з моніторингу якості освіти»,
Марченко Олени Анатоліївни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Дніпровська загальноосвітня багатопрофільна школа І-ІІІ ступенів» Верхньодніпровської районної ради «Система управління навчально-виховним процесом в он-лайн режимі»,
Григоренко Людмили Володимирівни, завідуючої комунальним закладом освіти «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №5 «Вербиченька» Синельниківської міської ради «Управління якістю освіти у дошкільному закладі»,
Гатило Оксани Леонідівни, заступника директора з навчально-виховної роботи комунального закладу освіти «Середня загальноосвітня школа №117» Дніпропетровської міської ради «Роль моніторингових досліджень в управлінні навчальним закладом»,
Мовчан Наталії Василівни, вчителя української мови та літератури комунального закладу «Підгородненський навчально-виховний комплекс №1» «Моніторинг як інноваційний інструментарій нового стилю управлінської діяльності»,
Мельник Ірини Анатоліївни, практичного психолога комунального закладу «Середня загальноосвітня школа №22» Кам’янської міської ради «Моніторинг психологічної служби як основа розвитку якісного психологічного супроводу»,
Швидун Людмили Тарасівни, завідувача навчально-методичним відділом моніторингу якості освіти КВНЗ «ДОІППО» «Якість освіти як основа функціонування і розвитку сучасних систем освіти» та інших колег.
Усі учасники пленарного засідання, секцій відмітили актуальність обговореної на конференції проблематики та зійшлися на думці, що першочерговими завданнями на нинішньому етапі становлення системи моніторингу якості освіти в Україні та області є злагоджена робота науковців і практиків різних закладів освітньої сфери щодо комплексного моніторингу, який би виявляв фактори, що так чи інакше впливають на якість освіти.
У ході роботи конференції працювала також виставка надбань освітян з питань моніторингу якості, яка показала, що в області накопичено значний позитивний досвід щодо організації та проведення моніторингових досліджень. Заслуговують на увагу матеріали представлені методичними службами міст Кривого Рогу, Дніпра, Кам’янського, Покров, Верхньодніпровського, Васильківського, Синельниківського, Солонянського, Магдалинівського районів, Апостолівської міської територіальної громади.
Підсумовуючи роботу обласної науково-практичної конференції «Моніторингові дослідження як інформаційна база в системі управління якістю освіти», її учасники розробили ряд рекомендацій освітнім установам:
  1. Розробити науково-методичне забезпечення проведення моніторингових досліджень.
  2. Створити систему єдиного інформаційного забезпечення.
  3. Систематично проводити моніторингові дослідження на різних рівнях.
  4. Розробити програму відстеження якості освіти на рівні області, міста, району.
  5. Вивести моніторинг якості освіти за межі оцінки результатів навчання.
  6. Розробити систему показників для моніторингу якості освіти на регіональному рівні, включаючи й ті, на які вказали учасники конференції (наприклад, стан здоров'я учнів, уміння використовувати знання в життєво важливих ситуаціях, загальнонавчальні уміння, динаміку навчальних досягнень тощо).
  7. Систематично інформувати громадськість про результати моніторингових досліджень якості освіти обласному, міському, районному, шкільному рівнях.
  8. Для відпрацювання технології комплексного педагогічного моніторингу створити систему експериментальних майданчиків.
  9. Здійснювати моніторинг якості освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах, використовуючи в роботі кваліметричну модель оцінювання рівня розвитку дитини (лист МОН України від 06.11.2015 року №1/9-535).
  10. Забезпечувати психологічний супровід учасників моніторингових досліджень.
  11. Впроваджувати в систему моніторингу якості освіти сучасні статистичні методи.
  12. Ефективніше використовувати можливості інформаційно-комунікативних технологій для подальшого впровадження та вдосконалення технологій моніторингу якості освіти.
  13. Створювати умови для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності педагогів, самоосвітньої діяльності, участі в інноваційних проектах та оволодіння методами комплексного педагогічного моніторингу.
  14. У структурі системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників ширше впроваджувати навчальні програми з методики оцінки якості освіти, проведення моніторингових досліджень та розробки необхідного інструментарію.
За значимістю та обсягом порушених проблем обласна науково-практична конференція стала етапною на шляху становлення й розвитку обласної системи моніторингу якості освіти.
Вкладення:
Скачати цей файл (Алгоритм прийняття управлінських  рішень у ході проведення моніторингів у навчальному закладі.pptx)Алгоритм прийняття управлінських рішень у ході проведення моніторингів у навчальному закладі.pptx403 kB
Скачати цей файл (Впровадження моніторингу в процес організації методичної роботи Славгородської СЗШ.pptx)Впровадження моніторингу в процес організації методичної роботи Славгородської СЗШ.pptx3547 kB
Скачати цей файл (Моніторинг  компетентності вчителя.ppt)Моніторинг компетентності вчителя.ppt1632 kB
Скачати цей файл (Моніторинг адаптації першокласника до навчання в школі як шлях формування всебічно розвиненої особистості.pptx)Моніторинг адаптації першокласника до навчання в школі як шлях формування всебічно розвиненої особистості.pptx85 kB
Скачати цей файл (Моніторинг в освіті міста Синельникового.pptx)Моніторинг в освіті міста Синельникового.pptx2738 kB
Скачати цей файл (Моніторинг виховної роботи як один із чинників успішної соціалізації особистості.ppt)Моніторинг виховної роботи як один із чинників успішної соціалізації особистості.ppt9339 kB
Скачати цей файл (Моніторинг професійної діяльності педагогів.ppt)Моніторинг професійної діяльності педагогів.ppt1416 kB
Скачати цей файл (Моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителів.pptx)Моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителів.pptx1679 kB
Скачати цей файл (Моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителя.ppt)Моніторинг професійної педагогічної компетентності вчителя.ppt935 kB
Скачати цей файл (Моніторинг професійної педагогічної компетентності педагогів.pdf)Моніторинг професійної педагогічної компетентності педагогів.pdf15676 kB
Скачати цей файл (Моніторинг професійної педагогічної та соціальної компетентності педагога в школі майбутнього.pptx)Моніторинг професійної педагогічної та соціальної компетентності педагога в школі майбутнього.pptx5658 kB
Скачати цей файл (Моніторинг психологічної служби як основа  якісного психологічного супроводу.pptx)Моніторинг психологічної служби як основа якісного психологічного супроводу.pptx456 kB
Скачати цей файл (Моніторинг психологічної служби як основа розвитку якісного психологічного супроводу.pptx)Моніторинг психологічної служби як основа розвитку якісного психологічного супроводу.pptx87 kB
Скачати цей файл (Моніторинг як інноваційний інструментарій нового стилю управлінської діяльності.pptx)Моніторинг як інноваційний інструментарій нового стилю управлінської діяльності.pptx275 kB
Скачати цей файл (Моніторингова діяльність навчального закладу як складова формування соціально адаптованої особистості учня.ppt)Моніторингова діяльність навчального закладу як складова формування соціально адаптованої особистості учня.ppt7943 kB
Скачати цей файл (Моніторингові дослідження професійної педагогічної компетентності вчителя.ppt)Моніторингові дослідження професійної педагогічної компетентності вчителя.ppt2129 kB
Скачати цей файл (Моніторингові дослідження якості математичної освіти в профільних класах.pptx)Моніторингові дослідження якості математичної освіти в профільних класах.pptx335 kB
Скачати цей файл (Моніторингові дослідження якості математичної освіти у школі І ступеня.pptx)Моніторингові дослідження якості математичної освіти у школі І ступеня.pptx691 kB
Скачати цей файл (Основні положення моніторингу в школі.pptx)Основні положення моніторингу в школі.pptx1567 kB
Скачати цей файл (Оцінювання функціональної грамотності учнів у рамках міжнародних порівняльних моніторингових досліджень.pptx)Оцінювання функціональної грамотності учнів у рамках міжнародних порівняльних моніторингових досліджень.pptx1369 kB
Скачати цей файл (Педагогічний моніторинг та оцінка діяльності вчителя.pptx)Педагогічний моніторинг та оцінка діяльності вчителя.pptx5860 kB
Скачати цей файл (Педагогічний моніторинг як один з інноваційних способів управління процесом розвитку та вдосконалення особистості дитини.pptx)Педагогічний моніторинг як один з інноваційних способів управління процесом розвитку та вдосконалення особистості дитини.pptx3919 kB
Скачати цей файл (Предметний моніторинг як засіб підвищення результативності навчальної діяльності учнів у системі роботи методичного об’єднання.ppt)Предметний моніторинг як засіб підвищення результативності навчальної діяльності учнів у системі роботи методичного об’єднання.ppt721 kB
Скачати цей файл (Применение мониторинговых исследований для выявления одаренных детей.pptx)Применение мониторинговых исследований для выявления одаренных детей.pptx877 kB
Скачати цей файл (Про результати пілотного моніторингу «Математична грамотність».ppt)Про результати пілотного моніторингу «Математична грамотність».ppt493 kB
Скачати цей файл (Розвиток активно-творчого потенуіалу педагога через роботу опорної школи з моніторингу якості освіти.pptx)Розвиток активно-творчого потенуіалу педагога через роботу опорної школи з моніторингу якості освіти.pptx1196 kB
Скачати цей файл (Роль моніторингових досліджень в управлінні навчальним закладом.pptx)Роль моніторингових досліджень в управлінні навчальним закладом.pptx1338 kB
Скачати цей файл (Система управління навчально-виховним процесом в он-лайн режимі.ppt)Система управління навчально-виховним процесом в он-лайн режимі.ppt5609 kB
Скачати цей файл (Система управління якістю освіти в ЗНЗ нового типу.pptx)Система управління якістю освіти в ЗНЗ нового типу.pptx516 kB
Скачати цей файл (Створення системи моніторингу для підвищення якості дошкільної освіти.ppt)Створення системи моніторингу для підвищення якості дошкільної освіти.ppt948 kB
Скачати цей файл (Теоретико-практичний аспект організації методичної роботи в школі на основі моніторингових досліджень.ppt)Теоретико-практичний аспект організації методичної роботи в школі на основі моніторингових досліджень.ppt4684 kB
Скачати цей файл (Управління якістю освіти у дошкільному закладі.ppt)Управління якістю освіти у дошкільному закладі.ppt9494 kB
Скачати цей файл (Шляхи вдосконалення аналітичної та корекційної діяльності за результатами моніторингових досліджень.pptx)Шляхи вдосконалення аналітичної та корекційної діяльності за результатами моніторингових досліджень.pptx85 kB
Скачати цей файл (Якість освіти як основа функціонування і розвитку сучасних систем освіти.pptx)Якість освіти як основа функціонування і розвитку сучасних систем освіти.pptx1061 kB
Скачати цей файл (Роль навчальних моніторингів у формуванні всебічно розвиненої особистості учасника навчально-виховного процесу.docx)Матеіали обласної науково-практичної конференції з моніторингу1062 kB