Неділя, 23.07.2017

Обласний науково-практичний семінар «Проектування соціальної взаємодії та розвитку творчих здібностей особистості засобами мистецтва в освітньому середовищі навчального закладу»

12 квітня 2017 року на базі ДОІППО відбувся обласний науково-практичний семінар для методистів управлінь та відділів освіти, керівників методичних об’єднань вчителів інтегрованих курсів «Художня культура», «Мистецтво» за темою «Проектування соціальної взаємодії та розвитку творчих здібностей особистості засобами мистецтва в освітньому середовищі навчального закладу».
На семінарі презентовано досвід роботи загальноосвітніх навчальних закладів Томаківського району в царині мистецької освіти та поліхудожнього виховання учнів у контексті нових Державних стандартів освіти. Семінар проходив у КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».
Учасників семінару привітав Романенко М. І., ректор ДОІППО, доктор філософських наук, професор, академік Академії наук вищої школи України, Швидун В. М., проректор ДОІППО.
Справжнім подарунком для учасників був виступ зразкового вокального ансамблю «Барвіночок» під керівництвом Скорук Наталії Анатоліївни, вчителя музики Томаківської ЗОШ І-ІІІ ст. №2, поетичні рядки учителя мистецтва Виводівської ЗОШ І-ІІІ ст. Білої С. С.
Під час теоретичної частини заходу Піщанська В. М., доцент кафедри філософії освіти КВНЗ «ДОІППО», кандидат культурології зупинилася на ціннісних параметрах сучасної мистецької освіти. З основними тенденціями розвитку освіти Томаківського району ознайомила присутніх Присташ Ю. А., начальник відділу освіти Томаківської РДА. Заступник начальника з науково-методичної роботи Міщенко Л. М. у своєму виступі вела мову про проектування та розвиток творчого потенціалу учасників навчально-виховного процесу в освітньому середовищі району.
Досвідом роботи та практичними напрацюваннями щодо проектування соціальної взаємодії та розвитку творчих здібностей в навчальних закладах поділились заступники директорів Калашник Г. Д. (Томаківський НВК №1) «Проектування розвитку естетично-творчої діяльності школярів засобами різних видів мистецтв у освітньому середовищі Томаківського НВК №1», Фалій Л. А. (Вищетарасівська ЗОШ І-ІІІ ст.) «Проектування соціальної взаємодії та розвитку творчих здібностей особистості засобами медіакультури в освітньому середовищі Вищетарасівської ЗОШ І-ІІІ ст., Кисляченко Н. А.(Томаківська ЗОШ І-ІІІ ст. №2) «Реалізація художньо-естетичного виховання та арт-терапевтична властивість мистецтва в умовах Томаківської ЗОШ І-ІІІ ст. №2» Реут С. О., керівник районного методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу, поділилась досвідом щодо розвитку професійної компетентності шляхом впровадження сучасних технологій навчання на уроках мистецтва вчителів Томаківського району.
Дивовижна історія юної художниці Прильопи Валерії, яку представила учитель мистецтва Китайгородської ЗОШ І-ІІІ ст. Бойко М. О. та проект учениці 11 класу Добронадіївського НВК Луговської В. «Художник, який зробив себе сам» вразили всіх присутніх.
Не залишили байдужими учасників майстер-класи Апросяненко О. О., учителя Вищетарасівської ЗОШ І-ІІІ ст. «Створення ментальних карт як спосіб опрацювання інформації в художньо-естетичному освітньому просторі», Похиленко Н. А., учителя Томаківського НВК №1 «Традиції українського гончарства», Паршикової Т. І., учителя Томаківської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 «Виготовлення пасхального зайця».
Наостанок присутнім було презентовано відеоролик вчителів району «Підсумки дня», який готували наживо під час семінару вчителі Тимошенко С. Ю. (Вищетарасівська ЗОШ І-ІІІ ст.), Кольгіна Т. О., (Зорянський НВК).
Розглянувши теоретичні та практичні аспекти питання щодо проектування соціальної взаємодії та розвитку творчих здібностей особистості засобами мистецтва в освітньому середовищі навчального закладу, беручи до уваги зміст виступів, майстер-класів, кращий досвід вчителів мистецтва, педагогічних колективів навчальних закладів Томаківського району, учасниками обласного науково-практичного семінару було визначено основні пріоритетні напрями діяльності навчальних закладів Дніпропетровської області з питань поліхудожнього виховання у контексті нових Державних стандартів, технологій проектування соціальної взаємодії та розвитку творчих здібностей особистості засобами мистецтва в освітньому середовищі навчального закладу на уроках, в позаурочний час при викладанні інтегрованих курсів «Художня культура» та «Мистецтво».