Субота, 21.10.2017

Художня культура та предмети естетичного циклу

Обласний науково-практичний семінар для керівників методичних об’єднань вчителів інтегрованих курсів «Художня культура» та «Мистецтво»

26 листопада 2014 року на базі відділу освіти Павлоградської міської ради відбувся обласний науково-практичний семінар для керівників методичних об’єднань вчителів інтегрованих курсів «Художня культура» та «Мистецтво» за темою: «Формування естетичної культури учнів на засадах синтезу різноманітних видів художньої творчості».
На семінарі презентовано досвід роботи загальноосвітніх навчальних закладів м. Павлограда з питань формування художньо-естетичних компетентностей учасників навчально-виховного процесу; представлено систему роботи навчальних закладів міста щодо впровадження синтезу різноманітних видів художньої творчості на уроках художньої культури та мистецтва. Семінар проходив у Павлоградській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 15 (директор Таран Лілія Василівна), з відвідуванням Павлоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 16 (директор Зла Лідія Степанівна).
Учасників семінару привітав начальник відділу освіти Павлоградської міської ради Резніков Олександр Борисович, акцентуючи увагу на значенні духовного та естетичного виховання дітей та учнівської молоді. Під час теоретичної частини заходу доцент кафедри філософії освіти ДОІППО Піщанська Вікторія Миколаївна розглянула питання створення інтегрованого освітнього середовища як фактору розвитку творчої особистості; завідувач методичного кабінету відділу освіти Павлоградської міської ради Синьогіна Тетяна Федорівна представила досвід роботи з формування художньо-естетичного освітнього простору м. Павлограда; методисти відділу освіти Мірошніченко Людмила Володимирівна та Руденко Валентина Іванівна розповіли колегам про особливості формування та розвиток естетичної культури учнів м. Павлограда в урочний час та у позаурочній діяльності.
З практичними напрацюваннями педагогів м. Павлограда присутні ознайомилися під час інтегрованих уроків для учнів 11-х і 10-х класів проведеними вчителями Павлоградської загальноосвітньої школи № 15 Лисенко Вікторією Володимирівною (тема: «Японський театр. Театр Но: єдність, драми, танцю та речитативу. Театр Кабукі») та Павлоградської загальноосвітньої школи № 16 Лаврентьєвою Вірою Петрівною (тема: «Театр корифеїв: представники, репертуар, значення в історії культури. Творчий шлях Марії Заньковської»).
Захопили і вразили усіх присутніх майстер-класи з проблем навчання учнів різноманітним видам художньої творчості, під час роботи яких, педагоги області змогли ознайомитися з особливостями навчання техніці Петриківського розпису (учитель художньої культури, керівник гуртка «Петриківський розпис» Іванова Марина Анатоліївна), взяти участь у розробці дизайну одягу (вчитель художньої культури, директор Павлоградської ЗШ № 20 Пазій Олена Петрівна) та стати разом з учнями учасниками імпровізованого ансамблю ложкарів (керівник інструментального ансамблю «Відродження» Павлоградської ЗШ № 17 Невечеря Любов Вадимівна).
Учасники семінару обговорили актуальні питання процесу формування нового педагогічного мислення та позитивної мотивації щодо оновлення змісту мистецької освіти в загальноосвітніх навчальних закладах, спрямованих на формування естетичної культури учнів та підвищення рівня їх духовності. Розглянувши теоретичні та практичні аспекти проблеми, беручи до уваги зміст виступів, уроків художньої культури, практичних занять, методичних матеріалів, кращий досвід вчителів художньої культури і мистецтва, практику та досвід роботи відділу освіти Павлоградської міської ради, присутніми було визначено основні пріоритетні напрями діяльності навчальних закладів Дніпропетровської області з питань розробки та реалізації в освітньому процесі інтегративних педагогічних технологій, активізації творчої діяльності учнів на уроках художньо-естетичного циклу, зокрема інтегрованих курсів «Художня культура» та «Мистецтво».