Четвер, 30.03.2017

Російська мова та зарубіжна література

ДОКа по русскому языку и литературе. Областная творческая филологическая мастерская Е.В.Гусевой

Перегляди: 669
Дистанционная олимпиада креативного развития (сокращенно «ДОКа») – это проект креативного образования, позволяющий творческому ученику реализовать свой талант, способности; выбирать ученику форму, объем, вид подачи работы, распределять собственное время, работать в индивидуальном темпе; создавать собственный образовательный продукт: гипотезу, исследование, сочинение, эссе, пректы и т.д.
В 2015 году для учащихся школ Днепропетровской области была проведена четвертая дистанционная олимпиада креативного развития – «ДОКа - 4». Участники «ДОКи - 4» имели возможность проявить свои способности, выполнив задания шести этапов олимпиады:

Детальніше...

Пресс-релиз всеукраинского читательского марафона «Благотворительное чтение-2015!»

Перегляди: 466
Марафон стартовал 15 октября 2015 года и объединил 500 участников из 30 учебных заведений Днепропетровской области, Запорожья, Мариуполя, Харькова, Одесской и Сумской области, республики Беларусь.
Учащиеся 5-7 классов читали такие произведения: В.Короленко «Дети подземелья», К.Паустовский «Тарас Шевченко», Н.Гоголь «Вечера на хуторе близ Диканьки», а 1 декабря выполнили контрольное задание. Организаторами и координаторами марафона выступили участники интеллектуального клуба «Умники и умницы» ( руководитель С.Э.Ильчук) ДТДЮ г.Орджоникидзе Днепропетровской области (директор И.Г.Клапко), который работает на базе СОШ №8 г.Орджоникидзе (директор Т.В.Ходосовская).
Участники марафона постоянно общались, знакомились виртуально, писали сочинения о тех, кому готовят подарки – книги. Координаторы марафона, которые в течение двух месяцев вели активную переписку с читателями, готовились к праздничной презентации итогов .
Она состоялась 15 декабря в Днепропетровском областном институте последипломного педагогического образования.

Детальніше...

Нова обласна творча філологічна майстерня за темою «Створення системи перевірки знань як шлях підвищення рівня компетенцій сучасного учня»

Перегляди: 335
Шановні колеги!
У нашому філологічному житті приємна подія. З грудня 2015 року починає роботу нова обласна творча філологічна майстерня за темою «Створення системи перевірки знань як шлях підвищення рівня компетенцій сучасного учня». Запрошуємо до співпраці педагогів, які мають у своєму досвіді тестові завдання, контрольні роботи, тематику творів, цікаві тексти, різні типи диктантів з російської мови, літератури, зарубіжної літератури, новітні форми проведення контрольних занять тощо.
Керівником майстерні є відомий педагог, вчитель-методист, автор методичних розробок Доценко Тетяна Василівна, вчитель російської мови і зарубіжної літератури НВК № 1 Васильківського району. Вона пропонує зразок інтерактивного тренажеру та запрошує до співпраці. Тел.0979779798, docenko_58@mail.ru
Завідувач НМЛ російської мови та зарубіжної літератури
М.Є.Чубарова
Вкладення:
Скачати цей файл (25112015_1.docx)свідоцтво№1214 kB
Скачати цей файл (25112015_2.ppt)АЙВЕНГО19490 kB

Рекомендації до підготовки і проведення олімпіади з російської мови і літератури у 2015-2016 навчальному році

Перегляди: 756
13102015 1У сучасному світі процес соціалізації молодої людини здійснюється в умовах багатомовності. Українська школа передбачає вивчення декількох мов, у тому числі російської, тим більше, що для багатьох вона є рідною. Щорічно талановиті учні беруть участь у змаганні знавців російської мови та літератури. Переможці обласної олімпіади достойно представляють Дніпропетровщину на Всеукраїнському етапі, де виборюють призові місця.
Олімпіада з російської мови та літератури у цьому році відбудеться за сценарієм минулих років. У ІІ етапі беруть участь учні 9-11 класів (за бажанням 8-11класи) з російськомовних та україномовних навчальних закладів. Треба відмітити, що представники україномовних шкіл частіше представляють нашу область на ІУ етапі і виборюють високі місця.
Завдання для районних та міських олімпіад готують методичні об’єднання або методичні служби районів та міст. При підготовці до олімпіади необхідно враховувати навчальні програми та кількість годин на вивчення предмету. Але головною метою проведення заходів є пошук, виявлення та розвиток талановитих філологів. Тому пропонуємо підготувати не дуже складні завдання розвивального та ігрового характеру, цікаві тести, різноманітні конкурси, фестивалі, театралізації, проектні роботи тощо. Наприклад, вчитель Магдалинівської СЗШ Магдалинівського району Т.Є.Гондарь запропонувала підготувати завдання або проектні роботи з вивчення творчості письменників-ювілярів: С.Єсеніна, І.Буніна, А.Крісті, Д.Кіплінга та ін. Тільки претендентів на участь у ІІІ етапі треба індивідуально готувати до олімпіади з урахуванням вимог І типу вивчення російської мови.
На допомогу педагогам пропонуємо приклади завдань обласних олімпіад минулих років, які можна використати у якості завдань до ІІ етапу олімпіади або для підготовки своїх переможців до ІІІ етапу.
Методист російської мови і зарубіжної літератури
НМЛ гуманітарних дисциплін М.Є.Чубарова
Вкладення:
Скачати цей файл (13102015_1.pdf)9 класс96 kB
Скачати цей файл (13102015_2.pdf)10 класс116 kB
Скачати цей файл (13102015_3.pdf)11 класс121 kB

Всеукраинский читательский марафон «Благотворительное чтение – 2015»

Перегляди: 782
08102015 2С 15 октября по 15 декабря 2015 года в режиме он-лайн проходит Всеукраинский читательский марафон «Благотворительное чтение – 2015». К участию в марафоне приглашаются учащиеся 5-7 классов (индивидуальное или групповое участие) школ Украины. Срок подачи заявок на участие в марафоне до 10 октября 2015 года (справки по телефону 067-980-88-25, sv.ilchuk@mail.ru).
Цели марафона: привлечение внимания к классической литературе; формирование стойкого читательского интереса, воспитание современного читателя; расширение культурного и интеллектуального кругозора младших школьников посредством чтения и создания различных нестандартных коммуникативных ситуаций; пропаганда гуманитарного образования; социализация современного школьника, воспитание гуманного отношения друг к другу, желания помочь и поддержать, умения быть милосердным и заниматься благотворительностью.
Задачи марафона: Всеукраинский благотворительный читательский марафон способствует пропаганде эффективности гуманитарного образования, повышению интереса к чтению, престижу знаний и коммуникативной компетентности; организует досуг школьников, воспитывает лучшие человеческие качества.
Марафон проводится в несколько этапов:

Детальніше...

Новий проект обласної творчої філологічної майстерні «Комунікативна стратегія навчання російської мови та зарубіжної літератури як основний чинник соціалізації особистості»

Перегляди: 393
08102015 1Шановні колеги!
Обласна творча філологічна майстерня розпочала реалізацію нового проекту за темою «Інтеркрок – освітня стратегія соціалізації особистості громадянського суспільства».
Мета проекту: формування учнівських компетенцій у комунікативному просторі, впровадження інтерактивних форм робот у досвід вчителя-філолога, реалізація обласного науково-методичного проекту «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства».
Сім кроків реалізації проекту:
  1. Внутрішня інтеграція. Обмін групами учнів у двох класах. Продукт: репортаж, шкільний сайт, газета.
  2. Міжшкільна інтеграція. Навчальний день в іншій школі. Продукт: інтерактивна гра.
  3. Освітній простір міста. Продукт: Міський конкурс.
  4. Освітній простір країни. Навчальний день в гімназії м.Вишгорода Київської області. Продукт: фестиваль комунікативних ігор.
  5. Альтернативне навчання. Продукт: Читацький марафон «Благодійне читання».
  6. Інтеграція з країнами близького зарубіжжя. Школа м.Мінська. Продукт: вебінар.
  7. Інтеграція в освітній простір країн Европи. Україна – Швеція. Продукт: Телеміст.
Проект здійснюється обласною творчою філологічною майстернею Ільчук С.Е. (Середня загальноосвітня школа № 8 м.Орджонікідзе).

Обласні творчі філологічні майстерні, що діють у 2015-2016 навчальному році

Перегляди: 494
04092015 21. Токарєва Юлія Сігізмундівна, НВК № 131 м. Дніпропетровськ.
Тема: Інноваційні технології формування мовної компетенції учня (технологія Г.Б.Буяновер).
Тел. 050-608-25-51.
2.Пінчук Тамара Олексіївна, СЗШ № 26 м. Дніпропетровськ.
Тема: Розвиток інноваційної особистості засобами новітніх технологій
(використання комп’ютерних технологій на уроках мови, літератури; полі художнє навчання).
Тел. 066-242-14-76.
3. Гусєва Олена Володимирівна, гімназія Ленінського району м. Дніпропетровська.
Тема: Особистісний аспект розвитку учня засобами навчального предмет «Зарубіжна література» у школі життєтворчості.
Тел. 097-816-51-48
4. Пуліна Галина Олександрівна, юридичний ліцей м. Дніпропетровськ. Тема: Засоби залучення до читання як шлях до соціалізації учня.
Тел. 095-609-76-59.
5. Ільчук Світлана Ернстівна, СЗШ № 8 м. Орджонікідзе.
Тема: Комунікативна стратегія навчання російської мови та зарубіжної літератури як основний чинник соціалізації особистості» (фестиваль комунікативних ігор, читацький марафон «Благодійне читання», «Інтеркрок»).
Тел. 067-980-88-25.

Детальніше...

I тур Международного фестиваля интеллектуальных коммуникативных игр

Перегляди: 479
С 1 марта по 11 марта2015 года в г. Орджоникидзе (Днепропетровская область) состоялся I тур Международного фестиваля интеллектуальных коммуникативных игр.В нем приняли участие 16 команд, которые сыграли в трех лигах: Международная (команда «Викинги», коммунальная школа г. Фалун, Швеция, команда «Мудрые», Российский Центр по Науке и Культуре г. Аддис – Абеба, Эфиопия, команда Венгрии, образовательный фонд «Алфавит» г.Будапешт, Венгрия, команда Финляндии, центральная русско – финская гимназия г. Хельсинки); лига стран СНГ и Балтии ( команда «Зигмукай» ,   Швянчёнская гимназия им. З.Жямайтиса, г. Швянчёнис, Вильнюсского уезда, Литва , команда «Синтаксис», Sillamae Kannuka kool   г. Силламяэ Эстония, команда «Буслики», Государственное учреждение образования «Средняя школа №28 г. Гродно», Беларусь, команда «Бригантина», ООШ № 81 г. Одесса, Украина, команда «Почемучки», Пристайловский учебно-воспитательный комплекс: общеобразовательная школа І-ІІІ ступеней – дошкольное учебное заведение, с. Пристайлово, Лебединский район, Сумская область, Украина , команда «Торнадо», Бышкинский УВК:ООШ І- ІІ ст. - ДУЗ , с. Бышкинь, Лебединский район, Сумская область, Украина, команда «Астра2», Василевская общеобразовательная школа І-ІІІ ступеней Лебединского районного совета, с.Василевка, Лебединский район, Сумская область, Украина , команда «Късмет» Общеобразовательная школа I- III ступеней с. Кулевча, Одесская область, Украина, команды «Умники» и «Знайки», гимназия №47 Запорожского городского совета Запорожской области, г. Запорожье, Украина); Днепропетровская лига ( команда «Умка», коммунальное учреждение «Средняя общеобразовательная школа №2 Широковского района Днепропетровской области», команда «Новичок», коммунальное учреждение «Средняя общеобразовательная школа №3 г.Вольногорск Днепропетровской области»).
По предварительным заявкам и индивидуальному графику в Интернет – формате   участники фестиваля выполняли задания разной сложности.

Детальніше...