Четвер, 18.01.2018

Трудове навчання, технології

Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання у 2017 – 2018 н.р.

Згідно Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 року № 1099, наказу департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації від 22.09.2017 № 525/0/212-17 про проведення Всеукраiнських учнiвських олiмпiад i тypнipiв з навчальних предметiв у 2017/2018 н.р., організацію та проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання передбачено 04 листопада 2017 року серед учнів 8-х – 11-х класів, за завданнями Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. ІІ етап олімпіади і складатиметься з двох турів: теоретичного та комплексної роботи.
До участі в ІІ етапі олімпіади допускаються учні, які стали переможцями І етапу.
Теоретичний тур.Учасникам протягом 1 год. буде запропоновано дати відповіді на тестові теоретичні питання та завдання. А також розробити проект комплексної роботи. Максимальна кількість балів за теоретичний тур – 10 балів. Кожне виконане теоретичне завдання оцінюється 1 балом, невиконане, відповідно 0 балів.
Комплексна робота передбачає виготовлення творчого проекту та його оздоблення, використовуючи інструменти та матеріали; критерії оцінювання: технологічність, оригінальність, якість, функціональність, завершеність роботи, правила безпеки. На виконання завдання практичного турувідвести4 години. Максимальна оцінкароботи -50 балів. Для пошуку та ознайомлення з виробами-аналогами пропонованих завдань, доцільно створити умови для користування учнями інтернет-ресурсами. Якщо це неможливо зробити під час олімпіади, варто подбати про надруковані на папері зразки виробів-аналогів та запропонувати їх учням для ознайомлення.
Для хлопців 9-х класів необхідно підготувати матеріали:
  1. Дошка 600*140*16 мм. – 2 шт.
  2. Брус 300*30*30 мм. – 1 шт.
  3. Оцинковане залізо 50*50*1 мм. – 1 шт.
Для хлопців 11х класів – матеріали:
1.Дошка 600*140*16 мм. – 2 шт.
2. Брус 400*40*40 мм. – 1 шт.
3. Оцинковане залізо 50*50*1 мм. – 1 шт.
Інструменти для виконання столярних робіт: рубанок, ножівка, стамески, інструменти для розмітки деревини та оздоблення, інструменти для роботи з жерстю, шканти, шурупи (16 мм.), свердла (діаметром 8 та 3 мм).
Можна використовувати електролобзик та електродриль.
Обладнання: підготувати до роботи токарні верстати з обробки деревини СТД -120.
Учні повинні мати спецодяг.
Для виконання комплексної роботи дівчатам 9-х та 11-х класів необхідно створити умови для робіт на ШВЕЙНІЙ МАШИНІ та волого-теплової обробки матеріалів.
Для дівчат 9-х класів – матеріали:
  1. Тканина з натуральних волокон довжиною – 0,30 м., лоскути тканин-компаньонів для можливого комбінування.
  2. Синтепон або ватін – 50 х 30 см,
  3. Прокладочні матеріали.
  4. Матеріали для виготовлення оздоблення (оздоблення дівчата виготовляють власноруч).
  5. Набір інструментів: ножиці, голки, нитки, спиці, гачок та ін.
Для дівчат 11-х класів – матеріали:
  1. Основна тканина для виробу (30 х 90 см) на вибір: фліс, джинс, вовна, плюш, замша, фетр, бавовна. Допоміжна цупка тканина (30 х 30 см), на вибір: сукно, брезент, шкірозамінник, джинсові та прокладочні матеріали (30 х45 см): синтепон, ватин.
  2. Оздоблювальні матеріали: шнури, стрічки тощо.
    1. Набір інструментів:клейовий пістолет для рукоділля, шило, ножиці, голки, нитки, спиці, гачок та ін.
Максимальна оцінка роботи 50 балів.
Для роботи в майстерні учням необхідно мати спецодяг, дозвіл на роботи на шкільному обладнанні, креслярський інструмент.
Оргкомітету олімпіади створити безпечні умови для роботи у навчальних майстернях. Членам журі контролювати дотримання учнями правил безпеки під час виконання практичних завдань.
Зав. НМЛ охорони праці
та трудового навчання ДОІППО
Ковальчук І.М.