Субота, 19.08.2017

Виховна робота

Крок до майстерності

Професія педагога – професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу вчителя, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат. Отже, чим вищою є креативність учителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів. До речі, вчитель сьогодні має можливість не лише ознайомитися з природою та специфікою процесу креативності, а й підняти цей рівень у себе, навчитися розвивати креативність у своїх вчинках.
Сьогодні інноваційні технології торкнулися не лише класно-урочної системи навчання, але й педрад працівників школи. Педагогічна рада – невід’ємна складова планування навчально-пізнавальної діяльності. Адже вона належать до активних форм навчання й розвитку і дають більш високий результат.
На базі КВНЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» у вересні пройшов тренінг «Професійна компетентність педагога як одна з умов його успішної діяльності».
У роботі тренінгу взяли участь заступники директорів з виховної роботи міст :Кривого Рогу, Дніпропетровська, Новомосковська, Павлограда, а також Томаківський, Новомосковський та Верхньодніпровський райони.
Метою роботи було сприяти мотивації керівника до самовдосконалення, в різноманітних сферах життя; формування професійних компетентностей педагога для здійснення постійного професійного розвитку; створювати позитивний психологічний клімат у педагогічному колективі шляхом актуалізації наголошення педагога на цінності самореалізації у своїй професії; сприяти самопізнанню себе як особистості, визначенню власних пріоритетів; стимулювання бажання на підвищення свого професійного рівня; сприяння формуванню комунікативних умінь та навичок методичної діяльності.
Завдання, яке поставлено на початку роботи – це забезпечити учасників тренінгу знаннями нових освітніх методик; допомогти в організації професійного самовдосконалення та самоосвіти; сформувати вміння командної взаємодії. Учасники , в свою чергу,обдумували, записували та промовляли вголос свої очікування від заняття. Зафіксовані очікування на стікерах вивішувалися на «Сонці успіху», що намальоване на ватмані.
Педрада – тренінг складалася з кількох етапів. Завдання першого етапу: створити в учасників тренінгу загальний позитивний настрій, для цього використовано нескладні вправи, схожі на дитячі ігри. У тренінгу поширеним було використання рольових ігор. Застосовувалися сюжети вже відомих ігор, а також для кожної групи створювати нові.
Проводячи вправи тренінгу, пояснювалася мета, створювалося середовище, які спонукали до проявів творчого мислення і поведінки. Активність, творчість у проведенні вправ «Очікування», «Самопрезентація», «Мозковий штурм»,«Очікування» проявили Кайтанюк Світлана, Шевченко Артем, Іваніца Наталія, Кисляченко Наталія, Полянська Марина, Рябоконь Ірина, Губа Людмила, Тарасенко Людмила, Москаленко Тетяна, Сарапіна Інесса, Чорна Галина, Артеменко Віта, Педлєсних Людмила, Липова Лариса.
Досвід засвідчує, що застосування тренінгу на педрадах допомагають колективу адаптуватися до педагогічної діяльності, навчити їх правильно спілкуватися зі своїми учнями, показати культуру педагогічного спілкування. Тренінгові вправи допомагають розвивати у вчителів педагогічні здібності та вміння оволодівати таким складним видом діяльності, як діяльність учителя.
Хотілося б поділитися думками учасників тренінгу:
Отримала істинне задоволення від спілкування з колегами Дізналась тлумачення нових термінів, нові ідеї для проведення заходів.
Отримала від тренінгу не тільки позитивні враження і гарний настрій, але і нові знання, які збагатили мій педагогічний досвід новими технологіями і прийомами.
Цікаво, багато інформації.
Багато нових знань.
Інтерактивний спосіб подачі матеріалу з використанням педагогічних технологій.
Актуально, цікаво, лаконічно, своєчасно, креативно…
Корисно, різноманітно.
Тому тренінг можна вважати невід’ємною технологією у навчальному процесі.
Старші викладачі кафедри виховання та культури здоров’я
Шабаєва Людмила, Яшина Олена