Моніторинг якості освіти
Нормативно-правова база з питань моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання
УКАЗИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
- Указ Президента України від 04.07.2005 №1013 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні»
- Указ Президента України від 20.03.2008 №244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні»Указ Президента України від 20.03.2008 №244 «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні»
- Указ Президента від 30.09.2010 №926 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні»
ПОСТАНОВИ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
- Постанова Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 №533 "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України"
- Постанова Кабінету Міністрів України від 31.12.2005 №1312 «Про невідкладні заходи щодо запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2007 №289 «Про затвердження складу Міжвідомчої робочої групи з питань запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 №222 «Про затвердження Порядку залучення педагогічних, наукових, науково-педагогічних працівників та інших фахівців до проведення зовнішнього незалежного оцінювання»
- Розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.02.2016 №72-р «Деякі питання участі України у міжнародному дослідженні якості освіти РІSA-2018»
Нормативні документи Міністерства освіти і науки України
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 №1404 "Про проведення в 2017 році II пілотного етапу загальнодержавного моніторингового дослідження якості початкової освіти"
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 19.09.2017 №1283 "Про підготовку до проведення в 2018 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти"
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 26.01.2017 №100 «Про підготовку в 2017 році до проведення міжнародного дослідження якості освіти РІSA-2018 в Україні»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 03.02.2016 №77 «Про затвердження програм зовнішнього незалежного оцінювання осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 15.01.2016 №20 «Про внесення змін до Положення про громадське спостереження за проведенням зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 11.12.2015 №1277 «Про затвердження Положення про пробне зовнішнє незалежне оцінювання»
- Лист Міністерства освіти і науки України від 06.11.2015 №1/9-535 щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі

Завдання та практичне значення дослідження:
- дослідити готовність керівників ЗНЗ, вчителів початкової, основної та старшої школи до реформування освіти;
- виявити фактори, що сприятимуть впровадженню змін в освітніх установах області, та фактори, що гальмують цей процес;
- визначити коло актуальних питань, з яких педагогічна спільнота потребує методичної допомоги.

Завдання дослідження:

Із записом конференції можна ознайомитися за посиланням: https://webconnect.dp.ua/p90p0llrzc0/.
У ході роботи конференції висвітлювалися та обговорювалися питання щодо науково-методичних і практичних проблем моніторингу якості освіти, а саме:

(за матеріалами Українського центру оцінювання якості освіти)
Система ЗНО, запроваджена у 2007 році, стала єдиним прозорим механізмом, який працює і діє впродовж усіх років існування, доводить свою прозорість, ефективність, спроможність, значущість.
Українська історія запровадження тестових технологій на вступних випробуваннях бере свій початок з 1991/92 років, коли Львівський державний університет імені Івана Франка, а згодом університет “Києво-Могилянська академія” вперше провели вступні екзамени лише у формі тестів за своїми оригінальними розробками, мінімізуючи або й повністю виключаючи вплив суб’єктивного фактора на процедуру оцінювання знань абітурієнтів. На базі цього досвіду з ініціативи та за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” у 1999 році було запроваджено проект “Незалежне тестування” (взяли участь 4 провідні університети – Києво-Могилянська академія, Київський національний університет ім. Т. Шевченка, Львівський національний університет ім. І. Франка, Харківський національний університет ім. В.Каразіна). Початковою метою цього проекту було подолання корупції під час вступної кампанії. Проте згодом він набув педагогічного змісту, зокрема, в питанні незалежного оцінювання навчальних досягнень учнів, на підставі якого можна здійснити їх державну атестацію і відбір для подальшого навчання у вищих навчальних закладах. З 2001 року проект “Незалежне тестування” набув статусу пілотного експерименту з розробки та апробації тестових технологій для незалежного зовнішнього оцінювання навчальних досягнень учнів, одночасно також здійснювався пілотний проект з апробації методології та технологій ЗНО, який став підґрунтям для його масового запровадження в Україні.
Детальніше у вкладенні.
Про ЗНО 2017 року
Шановні колеги!

Навчально-методичний відділ моніторингу якості освіти КВНЗ «ДОІППО» повідомляє, що інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» за результатами ЗНО 2017 року складено:
- ТОП-200 шкіл України в рейтингу
- Найкращі школи столиці України
- Рейтинги шкіл обласних центрів України
- Рейтинги шкіл областей України
- Рейтинги шкіл за предметами ЗНО
- Рейтинг областей за результатами ЗНО
- Всі матеріали рейтингу
та наданоалгоритм розрахунку рейтингового бала.Детальніше про алгоритм розрахунку рейтингового бала дивіться за посиланням.
Звертаємо увагу, що в якості вихідних даних для формування рейтингу були використані лише результати зовнішнього незалежного оцінювання, отримані випускниками шкіл у 2017 році (випускники шкіл минулих років, які складали тести у 2017 році, у рейтингу не враховані).
Тому вони можуть слугувати інформаційно-аналітичною базою при проведенні різнорівневих моніторингових досліджень.
Шановні колеги, учасники курсів підвищення кваліфікації!
КВНЗ “Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” пропонує ВАМ взяти участь у моніторинговому дослідженні дослідженні внутрішньої системи забезпечення якості післядипломної педагогічної освіти.
Опитування носить конфіденційний характер. Результати будуть використані лише в узагальненому вигляді.
Для заповнення анкети необхідно перейти за посиланням: https://goo.gl/wDfbNi.
Точність отриманих результатів анкетування залежить від Вашої об’єктивності та відвертості.
Заздалегідь вдячні за співпрацю.