Керівники установ і закладів освіти
Практика розробки й апробації нових педагогічних технологій, методів і форм навчання молоді вечірніх шкіл Дніпропетровщини
- Перегляди: 538

Реформування системи освіти – одне з найважливіших завдань нашого часу. Освітня політика України спрямована на оновлення мети навчання й виховання та впровадження сучасних інноваційних технологій в навчально-виховний процес, про що зазначено в Законах України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про інноваційну діяльність», проекті Концепції розвитку освіти України на період 2015-2025 роки.
За твердженням науковця Єльникової Г.В. дослідження якої в галузі педагогічної інноватики досить актуальні, «…школа повинна адаптуватись донових перетворень в країні. Саме освіта має сформувати інноваційну особистість, яка усвідомлює реалії сучасного світу, здатна жити і діяти в ньому, бути, по суті, не тільки громадянином своєї країни, а й громадянином світу».
Вечірня школа – як загальноосвітній навчальний заклад, сьогодні адаптується до сучасних соціальних вимог,забезпечує можливість молоді здобуття загальної середньої освіти без відриву від виробництва, за різними формами навчання: очною, очно-заочною, заочною, дистанційною, індивідуальною, шляхом екстернату.
Різнорівневий учнівський контингент потребує від учителя нетрадиційних підходів в організації їх навчання, створення нових освітніх технологій, спрямованих на особистий розвиток молоді.
В ході науково–методичної нарадипройшла відкрита розмова з наступних проблем: практика розробки й апробації нових педагогічних технологій, методів і форм навчання, засоби реабілітаційної педагогіки, які мають забезпечувати учнівській молоді, соціальний захист і адаптацію в сучасних ринкових умовах.
Інноваційні процеси вимагають змін в управлінні школою. За твердженням науковців, сучасний керівник як стратег повинен відійти від стереотипів і знайти нетрадиційні шляхи розв’язання поставлених перед школою завдань.
Під час наради досвід сучасної науково-методичної підготовки учителів до роботи в інноваційному режимі було презентовано директором Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів з класами вечірньої форми навчання м. Кривого Рогу Кольчібою А.П. Складовими функціями управлінської діяльності у школі визначено: посилена увага до особистості вчителя, довіра до нього, формування інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу; оснащення школи сучасними інформаційними засобами, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес.
У школі створено умови для повноцінного забезпечення середньої освіти працюючій молоді. У процесі навчання надається індивідуальна допомога учням у подоланні відхилень в інтелектуальному, моральному та фізичному розвитку.
У навчально-виховному процесі застосовуються нестандартні педагогічні технології, інноваційні форми і методи навчання: модульно-розвивальні, інтерактивні, проектні, інформаційні технології, проводиться пошуково-дослідницька робота.
Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства – науково-методична проблема роботи освітян області, розкрила старший викладач кафедри педагогіки і психології КВНЗ «ДОІППО» Кротенко В.М.У виступі зосереджено увагу на створенні соціально-психологічних умов для надання допомоги дорослим учням,що мають проблеми у навчанні та розвитку, формуванні мотивації до знань.
Використання інформаційних технологій у формуванні підприємницької культури в рамках міжнародного українсько-польського проекту «Урок з підприємницьким тлом», презентувала Яшина О.М., методист КВНЗ «ДОІППО».
Для впровадження інновацій в управлінську діяльність керівникам вечірніх шкіл та за результатами наради рекомендовано:
- забезпечувати дотримання психолого-педагогічних аспектів процесу підготовки й апробації інноваційних проектів;
- розглянути можливості залучення науковців-консультантів з інноваційної роботи, співпраці з вищими навчальними закладами (чи окремими кафедрами), позашкільними закладами, підприємствами;
- організовувати належну поінформованість учителів про потенційно можливі нововведення, реальні можливості розвитку школи, а саме:
а) забезпечення матеріальними, фінансовими, кадровими, науково-методичними ресурсами;
б) застосовувати методи мотивації та стимулювання вчителів до інноваційної діяльності;
в) забезпечити моніторингову систему щодо планування та аналізу діяльності всіх структурних підрозділів школи, визначення рівня професійної компетентності вчителів, впровадження інноваційних педагогічних технологій;
г) проектувати раціональне поєднання традиційних та інноваційних форм і методів управлінської діяльності, спрямованих на формування творчого колективу вчителів-однодумців,де існує взаємодія, взаємовплив, відповідальність.
Нехороша М.І.,
методист КВНЗ «ДОІППО»
Шаблоны joomla скачать здесь