Четвер, 18.01.2018

Українська мова і література

Радіопередача з літератури рідного краю

Перегляди: 501
Увага! Шановні учителі української мови і літератури!
22 вересня 2015 року о 21 годині 10 хвилин на радіохвилях першого національного FM 68.4m прозвучить друга радіопередача з літератури рідного краю. Презентується навчально-методичний посібник «Література Дніпропетровщини» (Автори Криворотенко О.Г., Сергієнко А.А.). У передачі прозвучать твори: Дмитра Яворницького «Богатирі», Семена Данилейка «Гомоніли всюди петриківські вишні», «Рідна Придніпровщино моя», Андрія Коцюбинського «Трішки», Валерія Ковтуненка «Україні» та легенди Придніпровя «Виникнення петриківського розпису», «Про петриківську вишню» - у виконанні палких шанувальників курсу "Література рідного краю", учнів Ганнівського НВК Верхньодніпровського району Саударгаса Євгена та Шевченко Юлії (6 клас) та учениці 11 класу Осташко Лілії.Ольга Григорівна Криворотенко озвучує твори своїх вихованців, підготовлені до свята власної поезії «Святиня моєї душі».
Долучайтеся до мистецтва, цінуйте своє, рідне, придніпровське!

Відкриття циклу радіопередач «Уроки літератури рідного краю»

Перегляди: 410
18092015 2Шановні колеги!21 вересня 2015 року на радіохвилях FM 68.4м першого національного радіо о 8годині 45хвилин розпочинається цикл радіопередач на тему «Урокилітератури рідного краю». Автори навчально-методичного посібника «ЛітератураДніпропетровщини», Сергієнко Антоніна Антонівна, кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри гуманітарної освіти Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Криворотенко Ольга Григорівна, методист, учитель української мови і літератури Ганнівського НВК Верхньодніпровського району, презентують даний посібник, розкриваючи його зміст та структурну концепцію.
Педагоги знають, що у контексті програми з української літератури є години, відведені на вивчення літератури рідного краю. У 5-7 класах – по 4 години, у 8-11 – по 2 години. При виборі творів враховувалися вікові, психологічні та пізнавальні можливості школярів. Але особливий акцент зроблено на емоційно-ціннісній сфері, адже твори літератури мають зацікавити учнів своєю темою, проблематикою, героями; викликати позитивні емоції, на основі яких формуються ціннісні орієнтири. У посібнику подано матеріали до 68 уроків. Запропоновано на вибір учителя і легенди та перекази краю, і записи Дмитра Яворницького та твори Івана Манжури. Для учнів середніх класів будуть цікаві твори Адріана Кащенка, Віктора Савченка, Ірини Прокопенко, Наталії Дев’ятко. Старшокласників зацікавлять твори Олеся Гончара, Валентина Чемериса, Івана Шаповала, Василя Корнієнка. Думаємо, що нікого не залишить байдужими поезія наших земляків: Сергія Бурлакова, Семена Данилейка, Ганни Світличної, Валерія Ковтуненка.
Велика подяка учням Ганнівського НВК, вихованцям Ольги Григорівни Криворотенко, які озвучували літературні твори письменників-земляків, намагаючись зацікавити радіослухачів саме тими творами, що були ними вивчені на уроках літератури рідного краю і сподобалися їм.
Слідкуйте за повідомленнями про радіопередачі. Дякуємо.

2015 рік: Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховногопроцесу під час вивчення української мови і літератури

Перегляди: 1228
16092015 6
Для 2015-2016 навчального року характерними є суттєві зміни у змісті діючих навчальних програм. Таким шляхом забезпечується мобільність програм з української мови і літератури 2005, 2010, 2013 років, якими ми користуватимемося.Першочергове завдання педагогів – ознайомитися з нововведеннями і врахувати у процесі календарно-тематичного планування та практичної реалізації. Власні думки щодо змін необхідно висловлювати на педагогічних форумах та сторінках фахових видань.
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти унормував потребу організації навчання на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів, які відображені в освітніх галузях, зокрема в галузі «Мови і літератури». Так, реалізація змістових ліній мовної освіти – мовленнєвої, мовної, соціокультурної і стратегічної (діяльнісної) – забезпечує формування у школярів комунікативної компетентності, сприяє розвиткові національної самосвідомості, патріотичному, морально-етичному та естетичному вихованню учнів.З огляду на те, що мовленнєва і мовна змістові лінії визначаютьбезпосередній предмет навчання та його структуру, супроводжуються державними вимогами до рівня загальноосвітньої підготовки учнів,то розвантаження зазнали саме цідві змістові лінії.Соціокультурна й діяльнісна (стратегічна) лінії єзасобом досягнення освітньоїмети вивчення української мови в основній школі.

Детальніше...

Професійна майстерність та творчість учителя –шлях до забезпечення особистісного розвитку учнів

Перегляди: 385
На серпневій конференції керівників методичних об’єднань учителів української мови і літератури було обговорено актуальні питання науково-методичного супроводу викладання української мови і літератури за сучасними документами, вимогами та рекомендаціями із урахуванням компетентнісного, діяльнісного, особистісно зорієнтованого підходів до навчання і орієнтацією на відродження національної гідності, патріотизму й громадянської зрілості особистості. З метою щонайкращого розуміння учителями концепції нових підручників було організовано зустріч педагогів із автором підручників з української літератури для 5-7 класів Коваленко Людмилою Тарасівною. У її підручниках багато авторських знахідок, які мають спрацювати на учнів з різними рівнями навчальних досягнень. Головне, щоб навчання було цікавим, світ літератури спонукав до дискусій, мистецтво сприяло розвитку творчих здібностей.
Доцільність сучасних змін у літературній освіті – це питання, яке не залишає байдужим жодного літератора. Дев’ятко Наталія Володимирівна, кандидат філософських наук, член Національної спілки письменників України, цікаво обґрунтувала шляхи розвитку різноманітних тенденцій у літературі,та наголосила на тому, що учителеві слід обирати такі методичні прийоми, щоб зацікавити художнім твором найвибагливішого читача.

Детальніше...

Методичні поради щодо проведення загальнообов’язкової атестації з української мови і літератури

Перегляди: 1260
30032015 1Безперечно, державна підсумкова атестація учнів – це форма контролю відповідності освітнього рівня випускників загальноосвітніх навчальних закладів державним вимогам. Цьогоріч найбільше нововведень пов’язано зі змінами форми, змісту, технологій здійснення державної атестації одинадцятикласників. Це зумовлено прийняттямзакону "Про вищу освіту", необхідністю забезпечення додаткових гарантій рівного доступу до вищої освіти усім абітурієнтам.
Атестація з української мови в 11 класі проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання у пунктах тестування. Участь у ЗНО візьмуть майже 290 тисяч осіб, із них 221 104 учні, які є випускниками ЗНЗ поточного навчального року. Найбільш масовим стане обов’язкове тестування з української мови і літератури, яке цього року матиме два рівні складності. Уже зрозуміло, що більшість учасників ЗНО складатимуть тест базового рівня, а 21 583 учасники зареєструвалися для складання тесту поглибленого рівня (це ті випускники, які планують вступати на гуманітарні факультети).Сертифікаційна робота базового рівня з української мови і літератури містить 58 завдань, на виконання яких буде відведено 150 хвилин.Тест ЗНО з української мови і літератури базового рівня складається із завдань трьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності та завдання з розгорнутою відповіддю.

Детальніше...

Обласна радіопередача «Фронтові листи»

Перегляди: 457
27 березня 2015 року навчально-методична лабораторія української мови і літератури Дніпропетровського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти взяла участь у підготовці обласної радіопередачі «Фронтові листи» за творами письменників рідного краю. В цьому заході прийняли участь учні й учителі міст Дніпропетровська, Орджонікідзе, Синельникового та Синельниківського, Петриківського районів. Головний редактор обласного радіо – Сидоренко Вікторія Григорівна.

Про фінальний етап конкурсу імені Тараса Шевченка

Перегляди: 531
14 лютого 2015 року
в Дніпропетровському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся фінальний етап V Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка. На фінішне змагання вийшло 26 учасників, яким на урочистому відкритті було вручено дипломи І,ІІ, ІІІ ступенів за перемогу в обласному етапі конкурсу. Переможців привітала голова журі конкурсу Сергієнко Антоніна Антонівна, завідувач кафедри гуманітарної освіти, кандидат педагогічних наук. На творчість талановиту молодь надихнуло ліричне слово молодої письменниці, члена Національної спілки письменників України Дев’ятко Наталії Володимирівни.

Детальніше...

Про результати проведення обласної олімпіади з української мови і літератури

Перегляди: 864
30 січня 2015 року в Дніпропетровському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулася обласна олімпіада з української мови і літератури. ЇЇ учасниками стали 147 учнів 9-11 класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів та ПТНЗ (за рейтингом – 153).
Урочисте відкриття олімпіади відбулося в актовій залі ДОІППО. Учасників ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади привітали: Михайло Ілліч Романенко, ректор інституту, доктор філософських наук, професор; Наталія Вікторівна Кириченко, представник департаменту освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації; Лідія Володимирівна Вознюк, голова журі олімпіади, доцент кафедри управління загальноосвітніми навчальними закладами ДОІППО, кандидат педагогічних наук; Антоніна Антонівна Сергієнко, голова оргкомітету олімпіади, завідувач кафедри гуманітарної освіти ДОІППО, кандидат педагогічних наук. Відкриттям справжнього таланту для присутніх у залі був музичний виступ учня 10 класу СЗШ №11 м. Павлограда, переможця пісенного конкурсу «Ти – зірка України» Даниїла Самондроса і талановитої учасниці олімпіади, десятикласниці Просянської школи Покровського району Іващенко Валерії.

Детальніше...